Bila Minda Berkata-kata

2

Written on Wednesday, November 05, 2008 by KayChink

CHINGUS!


Tersebutla kisah, hari ni dlm pukul 7-8pm.. aku sedang nyenyak tido. Pastu aku bermimpi.. korang suma ingat tak korang mimpi pasal ape? adala ingat sket2 kan? so aku nak citer pasal mimpi aku tadi. ni kisah benar! adala..tambah garam sket2 bagi citer ni nampak menarik dan sesuai untuk dibaca oleh korang. 

Ok, kisahnya bermula begini.. 

Ada sorang pemuda ni.. dia tengah cari pasangan utk jadi isteri. Aku tak sure namanya sape. sbb takde subtitle dan takde sound langsung. cam citer charlie chaplin je..
Satu hari ni, dia terjumpa la seorang gadis.. memang lawa sangat dan dia terus terpikat bila pertama kali dia nampak. Tup tup tup.. diorang pun jadi la kawin. Proses camna dia pikat, camna dia lamar tu aku tak tau sbb dalam mimpi aku tu dia terus nak kawin. Otak aku ni gatal tol la.. 

Ntah dari mana asal-usul gadis tu pun aku tak tau. Yang aku tau dia tu berambut panjang, pakai baju kurung..warna putih kot. Pemuda tu plak cam muda2, Takdela tinggi sangat.. Just nice la  kata orang2 tua. Pemuda ni pun tak tau latar belakang gadis tu.. dalam otak dia pikir nak kawin je.. maybe sbb parents dia nak cucu sangat kot.

Lepas kawin baru dia tau perangai gadis tu. Gadis tu agak misteri.. walaupun lawa giler dan akan membuat orang terliur bila melihatnya, tapi kepala gadis tu cam ada loose 2-3 skru sket. Parents mana yang tak suka bila anak lelakinya dapat gadis yang lawa, sopan santun dan tak buat masalah kan? Tapi sayangnya, gadis tu cam retarded sket. Kadang-kadang dia macam gadis biasa... gelak2, suka shopping, suka masak, orang kata normal la kan.. tapi bila satu ketika dia akan termenung sendirian...cakap sorang2.. matanya takkan berkelip walaupun ada orang tiup dan usik bulu matanya.

Dari segi luaran memang pemuda tu bangga dapat isteri camtu, orang pun akan terasa jeles. Tapi bila ada gathering cam kenduri kawin, sessi berkaraoke dan lain-lain, barulah orang tau yang isterinya agak teleng kepalanya. Orang akan berfikir.. "ohh..gila rupanya pompuan tu.." So nak taknak, terpaksa la gadis ni duk kat rumah saja membesarkan perut.

Satu hari ni, ada kejadian pelik yang berlaku. Gadis tu buat satu patung daripada kayu.. katanya itu ibunya. setiap detik dan ketika, dia akan berborak2 dengan patung tu. Pemuda itu tak tau ape nak buat.. rasa menyesal juga kawin dengan dia.Setiap hari ada kejadian seram yang berlaku.  Ada satu ketika tu masa diorang tengah seronok bantai ayam masak lemak dengan sayur oyster, tiba-tiba je mata gadis tu terbeliak, badannya keras...kaku. 
Tiba-tiba je patung tu berkata... dia cakap "kayu ibu ni dah reput.. tolong tukar"

Pastu aku pun terjaga sbb kena goreng telur untuk dinner. Aku pun tak paham sangat la apsal aku mimpi camtu. So, pandai2 la korang interprate ok?  

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

2 Comments

  1. bahiyahnor |

    citer hantu ape??? buat takut org jerrr~~!!!

    tp lawak ahh... seram seram... tp lawak...

     
  2. KayChink |

    takut n lawak? sy pun tak paham citer pasal ape tu. mimpi saja..

     

Post a Comment